None

15 súčasných trendov v obalovom dizajne. Inšpirujte sa s nami!

Potrebujete nový obal pre svoje produkty alebo chcete vylepšiť ten súčasný? Dali sme pre vás dokopy súčasné trendy, ktoré momentálne dominujú vo svete dizajnu. Inšpirujte sa ukážkami jedinečných obalov z celého sveta.

Minimalizmus 

Jedným z najviac dominantných trendov v dizajne je v dnešnej dobe minimalizmus. Väčšie i menšie značky rebrandujú na jednoduchšie verzie svojej vizuálnej identity a produkty balia čoraz častejšie do obalov s “ľahkým”, nekomplikovaným dizajnom.

Balenie vzoriek od talianskeho kreatívneho štúdia Magazzino77 (Zdroj: fedrigonitopaward.com)

Jednoduchá krabička pre kozmetiku Truffle z dielne talianskeho štúdia Bunker (Zdroj: fedrigonitopaward.com

Kamera Huddly L1 v jednoduchej krabičke na mieru od štúdií Goods a Haydays (Zdroj: Behance.net)

Písmo na prvom mieste 

Dizajnéri obalov sa v súčasnosti pri návrhoch hrajú s rôznymi štýlmi a veľkosťami písma, z ktorého sa na obaloch stáva vizuálne dominantný prvok.

Krabičky pre sviečky Twelve Scents od gréckej dizajnérky Georgie Harizani (Zdroj: Behance.net)

Hra s písmom na krabičke pre Heaped Coffee od britského štúdia Lyon&Lyon (Zdroj: Behance.net)

Minimalistické krabičky s výrazným fontom pre značku Mango od španielskeho dizajnéra Rosera Padrésa (Zdroj: Behance.net)

Dôraz na povrch 

Povrchové úpravy, ako je parciálny lak, slepotlač alebo výsek vedia i z obyčajnej krabičky spraviť mimoriadne zaujímavú tlačovinu. Vo viacerých terajších projektoch je viditeľný veľký dôraz na štruktúru povrchu.

Projekt The Last Goodbye od Lo Siento s výsekom v tvare odtlačku prstu (Zdroj: fedrigonitopaward.com)

Krabičky pre kozmetiku Liv Botanics so slepotlačou rastlinných motívov od štúdia Giada Tamborrino (Zdroj: Behance.net)

Hravé obaly

Dobrý obal zaujme a pracuje s emóciami - napríklad vás pri nákupoch pobaví. Dizajnéri sa tak pretekajú v tom, kto vymyslí originálnejší a zábavnejší koncept.

Balenie “natlačených” sardiniek v autobuse, ktoré pracuje so známym prirovnaním, od ruskej agentúry BRANDIZIAC (Zdroj: Behance.net)

Produktový obal na mieru od kanadského dizajnéra Simona Lalibertého (Zdroj: Behance.net)

Krabička pre domáce cookies Thelma’s Treats v tvare rúry na pečenie (Zdroj: designrush.com)

Gradienty a abstraktné motívy

Ďalším významným trendom sú farebné gradienty a rôzne abstraktné umelecké motívy, ktorými sú obaly potlačené. 

Plagáty s gradientom a jemnou potlačou, ktoré sa po použití zmenia na baliaci papier od štúdia Third Paragraph z Hong Kongu (Zdroj: Behance.net)

Krabička s gradientom od Jian Branding (Zdroj: en.99designs.at)

Krabička pre značku Flavr s abstraktným motívom od taiwanského GGE (Zdroj: Behance.net)

Ručne kreslené motívy 

Krabičky, tašky a produktové obaly dnes dosť často zdobia aj ručné ilustrácie.

Krabička s kresbou koláčikov Cat and Cat z dielne Jiani Kao zo Škótska (Zdroj: Behance.net)

Krabičky s kresbami gaštanov od Glorie Mak (Zdroj: Behance.net)

Krabička s motívmi ručne maľovaných kvetov od dizajnérky Darie Volyanskaye (Zdroj: en.99designs.at)

Tradície a nostalgia

Lokálne produkty si žiadajú obaly s tradičnými odkazmi a svetoví dizajnéri tak čoraz častejšie pracujú s prvkami z rôznych kultúr a folklórov.

Balenie ceruziek PencilBox2 od britského Studio Sutherl&, inšpirované mayskou kultúrou (Zdroj: fedrigonitopaward.com)

Krabičky pre mydlá 111Elies s kresbami tradičných gréckych motívov od gréckeho štúdia Boo Republic (Zdroj: Behance.net)

Dôraz na vnútornú stranu

Vonku minimalizmus, vnútri prekvapenie? Aj to je heslom viacerých súčasných návrhov v obalovom priemysle.

Krabička pre americký obchod The Shaggy Paw z dielne dizajnérky PetiteFleur (Zdroj: en.99designs.at)

Krabička s výrazným vnútrom pre značku AVENDA od MMX (Zdroj: en.99designs.at)

Neurčité tvary 

Okrem gradientov a abstraktných motívov sa môžete stretnúť s obalmi potlačenými rôznymi neurčitými tvarmi, pre ktoré má angličtina trefný názov “blob”.

Talianska čokoláda b.farm s obalmi na mieru od c+m DESIGN STUDIO (Zdroj: fedrigonitopaward.com)

Krabičky Masks.gr od štúdia we are two (Zdroj: packagingoftheworld.com)

Náhľad dovnútra

Pri niektorých typoch produktov je obal, ktorý ponúka náhľad dovnútra, veľkým plus.

Obaly na cestoviny Pasta Buona z dielne americkej dizajnérky Holly McAlister (Zdroj: en.99designs.at)

Zaujímavé riešenie balenia cookies od dizajnérky Hany Fialovej (Zdroj: Behance.net)

Sýte či pastelové? 

Nevieme jednoznačne určiť, ktoré druhy farieb sú v dnešnej dobe populárnejšie. Letia oba, takže je to len na vás!

Krabičky pre kozmetiku DrMystery so žiarivými farbami z dielne čínskeho štúdia cheer STUDIO (Zdroj: Behance.net)

Obaly na mieru pre eko-značku čistiacich prostriedkov Ocean&Forest. Dizajn: IBEA Design, Iris Fan, GuoHao Yuan (Zdroj: Behance.net)

Holografické efekty 

Obaly s týmito prvkami sú teraz mimoriadne trendy a dokážu okamžite pritiahnuť pozornosť zákazníka.

Krabičky Profalinger s holografickými prvkami. Dizajn: Moe Selwaye a Waseem Kadoura (Zdroj: Behance.net)

Viacúčelové obaly 

Zvýšený dôraz na udržateľnosť predaja donútil čoraz viac dizajnérov vymýšľať spôsoby, ako obaly znovu využiť. Niektorým sa podarilo vymyslieť naozaj užitočné veci!

Obal od spoločnosti HangerPak, ktorý jednoduchým skladaním premeníte na vešiak (Zdroj: retaildesignblog.net)

Krabica s jedlom pre mačky, ktorá poslúži aj ako škrabadlo (Zdroj: blog.pack.ly)

Naozaj originálne kúsky 

V prípade, že si chcete naozaj uletieť a máte na to prostriedky, vymyslieť sa dajú naozaj unikátne obaly.

Darčekové balenie čokolády The Unboxing od chorvátskej tlačiarne Igepa Plana (Zdroj: igepa.hr)

Študentský projekt Amma spices je inovatívny spôsob balenia korenín s tradičným vizuálom. Dizajn: Prabal Deep Gautam (Zdroj: packagingoftheworld.com)

Udržateľnosť na prvom mieste 

Či už sa vám páčia minimalistické kúsky alebo zložitejšie dizajny, všetky súčasné trendy majú rovnaký základ. Je ním dôraz na udržateľnosť. Väčšina značiek sa v dnešnej dobe snaží minimalizovať svoj dopad na životné prostredie, meniť obaly za šetrnejšie a jasne komunikovať svoj eco-friendly prístup. Nevieme jednoznačne povedať, či ide o trend alebo o dlhodobú zmenu k lepšiemu, no v DIW print túto skutočnosť naozaj vítame. V našom nedávnom článku sme spísali všetko, čo by ste mali vedieť o šetrnejších obaloch. Prečítajte si naše tipy.

Šetrné krabičky na prepravu pre Packhelp z dielne dizajnérky Mariny Veziko (Zdroj: Behance.net)

Krabička less footprint, more imprint s promo materiálmi z dielne španielskej tlačiarne Serafí (Zdroj: fedrigonitopaward.com)

Na čo netreba zabúdať pri výbere dizajnu? 

Krabičky, tašky a produktové obaly na mieru už dávno nemajú len úlohu produkt chrániť a bezpečne prepraviť. Obaly sú dôležitý nástroj, ktorý vie produkt zatraktívniť a pomáha budovať povedomie o značke a firme, ktorá ho vyrába. Pokiaľ si môžete dovoliť väčšiu investíciu do obalu, polygrafia vám ponúka nekonečne veľa možností, ako mu pridať na hodnote. 

Pri rozhodovaní o návrhu dizajnu myslite na to, že:

  • Obal má odrážať potreby a nároky cieľovej skupiny a preto si dajte záležať na tom, aby tak vyzeral a aby na obale zaznelo to, čo má. Vyrábate prírodnú kozmetiku pre ženy? Riešením pre vás môže byť jednoduchý a šetrný obal s rastlinným motívom, potlačený textom o vlastnostiach produktu a jeho pôvode, logom certifikácie a podobne. 

  • Atraktivita obalu je v dnešnej online dobe mimoriadne dôležitá - zvoľte spôsob balenia, ktorý budú vaši zákazníci chcieť zdieľať. Obsah od užívateľov predáva!  

  • Existujú nepísané pravidlá, tradície a zaužívané štýly pri rôznych typoch produktov. Obaly na potraviny sú jasne odlíšiteľné od krabičiek na šperky či sviečky. Niekedy môže byť prekročenie hraníc úspechom, inokedy môže uškodiť. 

  • Myslite na možnosť rozšírenia radu produktov a stavte na široko aplikovateľný dizajn. 

  • V procese výberu obalu hľadajte inšpiráciu, kde môžete. Foťte si všetko, čo vás osloví v obchodoch, sledujte blogy a profily na sociálnych sieťach, alebo zavítajte na Pinterest!

 

Inšpirovali sme vás? V našom sprievodcovi na ceste za novými obalmi pre váš produkt sme rozobrali všetko dôležité, čo treba vedieť ku výrobe obalov. V článku nájdete užitočné tipy, ktoré vzišli z našich niekoľkoročných skúseností.

Poďme spolu vymyslieť nový dizajnový obal pre váš produkt!

Napíšte nám

Predvoľby cookies

  • Vaše súkromie
  • Nevyhnutné cookies
  • Výkonnostné cookies
  • Funkčné cookies
  • Marketingové cookies