None

Aké tlačoviny potrebujem, keď začínam s predajom?

Spísali sme pre vás zoznam užitočných tlačovín, ktoré uľahčia vaše podnikanie a podporia váš predaj, či už ste malá začínajúca alebo zabehnutá značka. Prečítajte si nášho sprievodcu tlačovinami pre predaj a vyberte si ten správny mix pre vaše potreby.

 

Prečo pri predaji dbať na tlačoviny?

Kvalitné tlačoviny vám pomôžu sa profesionálne prezentovať, zvyšujú dôveryhodnosť a povedomie o značke. Sú prostriedkom starostlivosti o zákazníkov a podporujú predaj. Nechajme rozprávať dáta a pozrime sa na zaujímavé poznatky z prieskumov od popredných svetových distribučných spoločností. 

 

  • 43% opýtaných kupujúcich vníma značku s darčekovým balením prestížnejšie, pri luxusných produktoch to bolo až 49%, 

  • až 27% respondentov (v kategóriách 18-44 rokov) tvrdilo, že spôsob balenia ich presvedčí znovu si u značky objednať

  • 42% respondentov považuje udržateľné balenie za hlavný faktor, ktorý by ich presvedčil objednať si u značky opäť,

  • až 82% respondentov preferuje krabice pred plastovými sáčkami. Krabice vnímajú ako šetrnejšie k prírode a bezpečnejšie na prepravu. Skoro štvrtina opýtaných krabice z balíkov opäť použije.

Dáta pochádzajú z prieskumu Dotcom Distribution s americkými spotrebiteľmi v oblasti internetového predaja. 

 

Z pohľadu predajcov sú zaujímavé poznatky z prieskumu od FedExu s malými a strednými podnikateľmi v Spojených štátoch:

  • 92% opýtaných bolo presvedčených, že vlastné obrandované tlačoviny ich robia konkurencieschopnými vo vzťahu k väčším značkám,
  • 9 z 10 respondentov považovalo kvalitné tlačoviny za dôležitú súčasť komunikácie s klientmi a biznis partnermi.

Poďme sa bližšie pozrieť a rozobrať si jednotlivé kategórie tlačovín

 

Aké tlačoviny sa vám zídu pri predaji?

  • Obaly a krabičky pre vaše produkty

V prvom rade je potrebné zabezpečiť primárny obal pre vaše produkty. To je obal, ktorý je v priamom kontakte s výrobkom, chráni ho, má informovať a zaujať a na zákazníka apelovať. Typ, cena a vlastnosti produktu vedia predurčiť podobu obalu. Staviť môžete na jednoduché (krabičky z hladkej lepenky) i dizajnovejšie krabičky (z poťahovanej lepenky), na tašky, alebo priamo na obaly na mieru.

Krabičky Fraela na prírodné rúže. Použitý FSC certifikovaný papier. Autorka fotky: @prbrz_photography

Rozmery a hmotnosť produktu ovplyvňujú to, z akého materiálu bude obal vyrobený a akú bude mať konštrukciu. Pri menších predmetoch, ako sú rôzne séra, kozmetika a iné drobné výrobky bežne vyrábame krabičky z 250-280g papiera. Pri produktoch s objemom nad 250 ml, alebo luxusnejších produktoch je vhodnejšia gramáž 280-350g, ktorá je pevnejšia a exkluzívnejšia. Pre ťažšie produkty alebo produkty, ktoré treba mať v pevnejšom obale odporúčame použiť vlnitú lepenku, ktorá je vďaka svojej konštrukcii odolná a následne sa dá ďalej zušľachťovať.

Darčekové balenie Fraela na prírodné rúže. Použitý FSC® certifikovaný papier. Autorka fotky: @prbrz_photography

Z krabičkových konštrukcií bežne vyberáme:

  • Klasickú "liekovku" - otvára sa z oboch strán
  • Dvojdielnu krabičku - má veko a dno
  • Krabičku so samo-svorným dnom - nelepené dno, zatvorené ho drží váha produktu
  • Otváraciu krabičku s pevným dnom - otvára sa iba veko
  • Šuplík - dvojdielnu krabičku s rukávom, ktorá sa vysúva

Ak sa ku vašim produktom hodia viac papierové tašky alebo predávate niečo naozaj špecifické, čo vyžaduje obal na mieru, napíšte nám na [email protected] a určite spoločne niečo vymyslíme. 

Exkluzívne tašky pre Borisa Hanečku. Autorka fotky: @marija.simova

Pre obaly ponúkame široký výber papierov a techník zušľachťovania, ktoré im pridajú na hodnote. Ozdobte ich metalickým efektom, 3D vzorom, lakom alebo ochrannou vrstvou, ktorá ich navyše aj skrášli. Pokiaľ dbáte na udržateľnosť a hľadáte šetrné obaly, radi vám poradíme. Začať môžete s článkom Eco-friendly balenie produktov. Prečítajte si tipy, ako na to na našej stránke, ktorý obsahuje praktické rady priamo od tlačiarov. Pri zušľachťovaní sa kreativite medze nekladú a môžete váš obal vylepšiť ako len budete chcieť. Rôzne techniky sa dajú kombinovať, čím dokážete na obal naniesť niekoľko dizajnových prvkov, ktoré ho oproti konkurencii pozdvihnú.

 

  • Celkové balenie

Akonáhle máte primárny obal hotový, môžeme sa zamerať na obal, ktorý sa bude využívať na prepravu produktu. Bežne ho tvorí väčšia a pevnejšia krabička z vlnitej lepenky a výplňový materiál. V prípade potreby a dostatku prostriedkov je možné potlačiť aj krabičky na prepravu. Ekonomickejším riešením sú nálepky a páska s logom značky.

Ako výplňový materiál sa dnes bežne používa baliaci papier, skartovaný papier, slama a rôzne eco-friendly fixačné telieska. Bublinková fólia je na ústupe. Prírodný baliaci papier s jemnou potlačou určite urobí väčší dojem na čoraz viac environmentálne uvedomelých zákazníkov a vyzerá esteticky veľmi pekne.

Balenie pre produkty Hupka. Autorka fotky: @marija.simova

 

  • Obaly na označovanie

Do tejto kategórie spadajú visačky a štítky z papiera, napríklad na oblečenie, textílie a doplnky, alebo etikety, ktoré sa hodia na dózy pre kozmetiku, potraviny, či akýkoľvek produkt, ktorý potrebujete označiť vo vašom predajnom priestore. Pri každom druhu produktu platia iné pravidlá pre povinné označovanie. Okrem povinných náležitostí však na visačke či nálepke ostáva veľa priestoru, ktorý môžete využiť na umiestnenie svojho loga, motta či odkazu. Tento detail dotvára branding vašej značky a zákazník ocení, keď si dáte záležať aj na prepracovaných, drobnejších tlačovinách.

Etikety pre víno z Vajrabu. Autorka fotky: @marija.simova

Pre tlačoviny na označovanie je na výber z bežných natieraných, ale aj kreatívnych papierov, s výraznejšou štruktúrou. V DIW print vždy odporúčame papier s FSC® certifikátom, z udržateľných zdrojov. Aj visačky a etikety je možné zušľachťovať a pridať im na hodnote. Pre tento typ tlačoviny je ideálna napríklad metalická tlač, ktorá je dostupná už od malého nákladu.

 

  • Vizitky a kartičky

Vizitky sú dostupné tlačoviny, ktoré informujú, pôsobia profesionálne a v kombinácii s pekným odkazom si vás zákazník zapamätá. Zídu sa pri balení produktov, pri stretnutiach s potenciálnymi partnermi, ale aj počas rôznych trhov, kde budete chcieť osloviť nových zákazníkov.

Čoraz častejšie sa u nás môžete stretnúť aj s komplimentkami - tzv. thank you cards, ktoré predajcovia používajú na poďakovanie za nákup a prepojenie s kupujúcim, napríklad cez sociálne siete. Tieto kartičky sa vkladajú napríklad do obalov na prepravu ku produktu a bežné je doplniť aj kupón so zľavou, alebo brožúrou či leták.

Pri oboch si zvoľte papier a druh zušľachťovania tak, aby boli vizitky a kartičky s poďakovaním v súlade s vizuálnou identitou vašej značky a boli v súlade s vašim brandingom.

Vizitka a ďakovná karta Lavish. Autorka fotky: @marija.simova

 

  • Tlačoviny, ktoré posilnia predaj a zároveň potešia

Medzi reklamné tlačoviny pri predaji radíme poukážky, letáky, brožúry a všetko ostatné, čo viete pribaliť k produktom do balenia navyše. V balíku si tak zákazníci môžu nájsť kupón na ďalší nákup alebo peknú pohľadnicu ako darček.

V spomínanom prieskume Dotcom Distribution sa respondentov pýtali aj na extra tlačoviny v balení - najlepšie vnímanými sú predplatené štítky na vrátenie tovaru, po nich sa na prvých priečkach umiestnili rôzne darčekové kupóny a zľavové poukazy. Pokiaľ sa pre ne rozhodnete, dajte si záležať na tom, ako budú vyzerať. Vyberte si zaujímavý papier a stavte na niektorú z techník zušľachťovania - razbu a slepotlač, metalickú tlač, parciálny lak alebo lamináciu, aby tlačovina zákazníka zaujala a venoval jej pri rozbaľovaní pozornosť.

Pohľadnice pre blablailu. Autorka fotky: @marija.simova

 

Chystáte sa na handmade predaj? Pomôže vám náš tlačovinový checklist:

  • Produktové obaly a krabičky
  • Krabičky na prepravu, páska, nálepka a výplňový materiál
  • Visačky, štítky, etikety a nálepky na označovanie
  • Vizitky a komplimentky
  • Poukážky, letáky, brožúry, pohľadnice a čokoľvek, čo sa hodí k vašim produktom navyše!

 

Máte predstavu o tom, čo by sa zišlo vám a vašej značke?

Oslovte grafického dizajnéra alebo dizajnérku, prípadne si tlačoviny navrhnite sami pomocou online nástrojov ako je Canva. Pri tlačovinách je veľmi dôležitý váš branding a komunikácia. Vďaka nim si vás ľudia lepšie zapamätajú a v pravý moment si na vás opäť spomenú.

Máte hotové návrhy? Navštívte náš eshop alebo nás kontaktujte!

Toto bol náš stručný prehľad 5 kategórií obalov, ktoré odporúčame každému, kto predáva produkty a rozbieha svoj biznis. Pri obaloch sa fantázii medze nekladú a s technológiou, ktorou disponujeme u nás v DIWe sme schopný vám pomôcť vytvoriť akýkoľvek obal či tlačovinu v najrôznejších formách. Poradíme vám, čo je pre vaše potreby a značku to najlepšie. 

Ak ste článok dočítali až sem, veľmi pekne vám ďakujeme a vážime si vašu pozornosť. Veríme, že vám tieto tipy pomôžu pri vašom podnikaní a poslúžili ako pevný základ, od ktorého vám radi pomôžeme sa odraziť ďalej.

V prípade, že hľadáte viac informácií o obaloch, šetrnej tlači alebo sa chcete inšpirovať, na našej stránke nájdete sériu článkov, v ktorých je množstvo praktických, tlačových rád!