
Tlač vizitiek 2021: TOP trendy ako vyniknúť a zanechať dojem
Vizitky sú stále dôležitým doplnkom pri stretnutiach. Spravte zo svojej vizitky dizajnový kúsok, ktorý zaujme vašich obchodných partnerov a zákazníkov. Inšpirujte sa u nás a objednajte si nové vizitky v DIW Print.
Dopyt na tlač vizitiek je stále vysoký a rastie hlavne po luxusných a netradičných dizajnoch. Postupne sa obnovujú osobné stretnutia a vizitka môže byť vhodným spôsob ako sa pripomenúť, zaujať a odlíšiť sa. Zabudnite na tenký biely papier. Vizitky sú dnes módny doplnok našej pracovnej osobnosti a svojim spôsobom výkladná skriňa nášho vkusu.
Čo sa dnes dáva na vizitky?
Dizajn vizitiek si drží svoj štandard - meno osoby, funkcia, názov firmy a logo, kontaktné údaje (telefón, mail) a odkaz na web. Stretávame sa aj s mottami a citátmi, ktoré vyjadrujú misiu firmy.
Novším trendom v rôznych segmentoch služieb je uvádzanie profilov na sociálne siete - Linkedin, Facebook alebo Instagram.
Dostávame sa však k limitu vizitky a to je jej rozmer 90 x 50 mm. Vizitka, ktorá je preplácaná všetkými možnými informáciami dnes už nie je trendy. Nepôsobí príliš luxusne, preto si premyslite, ktoré údaje sú dôležité. Moderné je aj použitie QR kódu, ale zvážte, že či vaši zákazníci budú skenovať kód cez mobil.
Vizitka reprezentuje vás a vašu firmu
Vizitka vás v dnešnej dobe reprezentuje. Nie je to už len nástroj na informovanie klientov. Keď si s niekým vymeníte vizitku, môže to byť skvelý spôsob, ako začať konverzáciu a prelomiť ľady. Otázka na druh dizajnového papiera, techniku tlače alebo tlačiareň, tak môže byť začiatkom zaujímavého rozhovoru. Vizitiek sa tlačí skôr menej kusov a dizajnovejšie. Človek ich radšej rozdá menej, ale s vedomím, že táto vizitka je špeciálna a vypovedá o tom, koho prezentuje. Stretávame sa s vizitkami v drahých krabičkách. Pri pohľade na ne vidíme, že veľa znamenajú pre toho, kto ich dáva.
Treba myslieť na to, že menej je viac. Vybrať si jeden štýl, farebne doladiť grafiku a zvoliť si jeden, či dva výrazné prvky vizitky. Luxusnejšie vizitky si žiadajú luxusnejšiu krabičku, ktorá pomôže dotvoriť špeciálny dojem. Pri tlači luxusných vizitiek ich automaticky balíme do krabičiek z kreatívneho papiera.
Aké sú trendy 2021 pri tlači a výrobe vizitiek?
Rozmer a tvar
Štandardný a najčastejší rozmer vizitky je 90x50 mm. Čím ďalej populárnejší sa ale stáva rozmer 85x55 mm, čo je rozmer podobný kreditnej karte. Existuje mnoho možností, ako si tvar a veľkosť prispôsobiť, nemusí sa jednať len o klasický obdĺžnik. Nápadov je neobmedzené množstvo. Či budete vizitky orientovať na výšku alebo na šírku, je len na Vás. Pri zložitejších tvaroch treba vizitky vyseknúť. Forma na výsek môže mierne zdvihnúť cenu, dá sa však používať opakovane.

Materiál
Klasicky sa na vizitky používa papier s hmotnosťou 250 – 350 g, štruktúrovaný alebo hladký. Veľmi zaujímavo pôsobí kašírovanie (vrstvenie) viacerých papierov, vo farebnom kontraste. Lepšie je vybrať si kvalitnejší papier, ktorý sa nedrobí, neláme a má čistú plochu. Papierov je na trhu neuveriteľné množstvo a preto je ideálne poslať svoju predstavu našim accountom, ktorí Vás radi nasmerujú. Vizitky však nemusia byť len z papiera, do úvahy prichádza priehľadný a mliečny plast, guma, kov, drevo, špecialitkou je tiež voňavý papier alebo magnet, aby Vaša vizitka držala napríklad na chladničke. Papier je však pravdepodobne najekologickejšia cesta a keď si vyberiete FSC® certifikovaný papier, Vaši eko kamaráti budú určite očarení a zavďačíte sa tiež prírode.

Personalizácia
Pri digitálnej tlači je výhoda, že každá vizitka môže byť iná a to bez navýšenia ceny. Pri väčších firmách ide o rôzne mená, ale jednotlivec si môže dať napríklad vyrobiť dva typy vizitiek, formálne a neformálne.
Laminácia a lak
Laminácia vizitky je už takmer bežnou praxou. Lamino poznáme napríklad matné, lesklé, zamatové, oteruvzdorné, pieskové alebo kožené. Výhoda je v tom, že vizitka viac vydrží a lepšie drží tvar. Oteruvzdorné lamino je veľmi praktické, zamatové je zase extrémne príjemné na dotyk. Predstavte si vizitku, ktorej máte chuť sa dotýkať.
Lak na vizitke sa používa skôr parciálne. Buď na zvýraznenie niektorých častí grafiky, ako loga, mena, celého textu alebo mimo grafiku, ako motív, ktorý zvýrazní inak obyčajnú časť pozadia vytvorením štruktúry. Keď sa lakovaná plocha nedostáva do kontrastu s grafikou, stáva sa veľmi minimalistickou. Laky poznáme lesklé, matné, reliéfne, drsné alebo špeciálne efektové.
Razba, emboss, deboss
Razba a slepotlač rozhodne dodá vizitke luxusný vzhľad. Vyraziť sa dá celý obsah vizitky alebo len časť. Výhodou je, že raznica sa dá používať opakovane a keď si ju dáte vyrobiť napríklad iba ako logo, viete ju použiť na všetky firemné tlačoviny. Raznica je forma vyrobená z kovu, ktorá sa používa na tepelné alebo studené vyrazenie pod vysokým tlakom. Raziť je možné buď naslepo alebo fóliou. Slepotlač pri správnej grafike vyzerá decentne a jednoducho. Existuje v dvoch prevedeniach: emboss (vystúpené von) a deboss (vtlačené dnu). Pri slepotlači je motív ešte výraznejší na pohľad aj na dotyk. Poprípade sa dá uvažovať aj nad viacúrovňovým razením. Pre tepelnú razbu fóliou máme na výber stovky odtieňov, od metalických až po pigmentové. Tiež ponúkame razbu špeciálnymi efektovými metalickými fóliami, ako je napríklad dúhová difrakčná fólia.


Tlač metalickou fóliou
Toto je určite jedna z našich top chuťoviek v zušľachtení tlače. Metalicky vieme zvýrazniť ktorúkoľvek časť vizitky, či už text, detaily pozadia alebo rámiky a to bez nutnosti výroby raznice. Touto technológiou vieme tlačiť už od jedného kusu a aj personalizovane. Najviac používané fólie sú zlatá, strieborná, zlatoružová, medená, difrakčná alebo difrakčná so vzorom.


Tlač bielou
Tlačiť bielou nie je samozrejmosť a nie je to tak jednoduché, ako sa môže na prvý pohľad zdať. Biely pigment nie je v tlačových strojoch bežný a je náročnejšie ho aplikovať. Je k tomu treba špeciálne stroje a postupy. Využíva sa hlavne pri tlači na tmavé materiály alebo ako podkladová farba pri tlači na transparentné materiály, ako napríklad samolepky.

Metalická oriezka
V posledných rokoch sa častejšie môžeme stretnúť pri vizitkách s metalickou alebo farebnou oriezkou. Oriezka je metóda zušľachtenia, kedy sa hrany na hrubšej vizitke farebne alebo metalicky zvýraznia. Tento zaujímavý detail pri správne zvolenom farebnom kontraste vie spraviť doslova zázraky. Keď sa tento trend vďaka internetu začal rozmáhať, najčastejšia kombinácia bola večná čierno - zlatá. Odvtedy máme za sebou už rôzne kombinácie a pre inšpiráciu pripájame zopár ukážok.


Cena vizitky
Cena vizitky sa odvíja od všetkého, čo sme spomenuli vyšie. Každý dizajn treba naceniť zvlášť. Cena začína od pár centov až po niekoľko eur za kus.
Navrhnite si vizitky online
Vizitky si môžete vytvoriť aj sami cez online editory. Pripájame niekoľko tipov na najznámejšie z nich:
https://www.befunky.com/
https://crello.com/create/card-maker/
https://www.canva.com